Doplnky výživy
Existuje veľa doplnkov ktoré môžete zohnať buď na predpis alebo z obchodu s doplnkami výživy alebo voľno predajné v lekárni. Na bolesť kĺbov alebo na predchádzanie bolesti kĺbov veľmi pozitívne pôsobí kolagén ktorý je základnou stavebnou hmotou podporných tkanív a je zložkou medzibunkovej hmoty v podobe kolagénových vlákien. Taktiež si môžete kúpiť všelijaké doplnky ktoré obsahujú mix látok ktoré posilňujú a zabraňujú poškodeniu kĺbov ako napríklad vápnik, kyselina hyalurónová a podobne.

bolest
 
Strečing
Pred každou fyzickou aktivitou by ste sa mali dobre rozcvičiť v podobe kvalitného strečingu ktorý vám v tele dôkladne prekrví kyselinu mliečnu a tým pádom znižuje riziko kĺbového alebo svalového úrazu a pomáha proti svalovej horúčke. Precvičte si ruky upažovaním ramien, krúžte zápästím a pripravte tak vaše ruky k fyzickej činnosti. Rovnako si precvičte celé telo hlavne chrbát ktorý tvorí veľkú svalovú partiu a zabráňte tak seknutiu v spodnej časti chrbta alebo iných riskantných úrazov.

kostra
 
Spánok a strava
Zdravý životný štýl je samozrejmosťou zdravých kĺbov kostí a podobne. Ak cvičíte nezabúdajte na stály príjem bielkovín ktorý by sa mal pohybovať cca 1,5 až 2g bielkovín na 1kg vašej telesnej váhy. Po tréningu užívajte rýchle bielkoviny ktoré neobsahujú kazeín ktorý spomaľuje tráviaci takt tela. Po tréningu máte mikrotrhliny vo vašich  svalových tkanivách ktoré musíte „opraviť“ pomocou bielkovín. Tým pádom si zlepšíte regeneráciu svalov, sval sa zregeneruje a predídete svalovej horúčke. Doplnky výživy ako proteín sú samozrejme dobré, pretože napríklad čistý srvátkový proteín je rýchlo stráviteľný, takže si ho môžete jednoducho pripraviť a skonzumovať hneď po fyzickej aktivite. Neodmysliteľnou častou regenerácie je samozrejme spánok. Doprajte si denne 7-8 hodín spánku aby sa vaše telo zregenerovalo, čím zmiernite svalovú horúčku a budete lepšie pripravený na ďalšiu fyzickú aktivitu počas dňa.

Ako na bolesť kĺbov, „svalovicu“ a podobne?
4.2 (83.64%)11