Trabant sa začal vyrábať pred viac ako šesťdesiatimi rokmi a svoju púť skončil pred dvadsiatimiôsmymi rokmi. Niektorý si z neho uťahovali, iný obdivovali iný boli radi že nemusia chodiť autobusom. Trabant bol zatracovaný ale aj obdivovaný a reklama je stále reklama.Trabant.jpg
Niečo z histórie. Trabant sa začal vyrábať v polovici pädesiatich rokov ale nie tak ako ho poznáme dnes. Konštruktéri to mali po vojne zložité kedže v sovietmi okupovanom nemecku neboli oceliarne ktoré by dodávali železo na výrobu karosérií. Nemci vymysleli preto lisovaný bakelit ktorý vyrábali z ruského dovážaného odpadu prvý trabant bolo prekarosované malé jednoduché vozidlo IFA vyrábané pred vojnou. Zmena pod bakelitovou kapotou bola taká že motor sa otočil o 180 stupňov takže už bol pred prednou nápravou, vďaka čomu mohli konštruktéri spraviť piestornejšiu karosériu. Typ Trabant 601 prišiel až neskôr a vo výrobe sa, aj vďaka zákazu vlády o vývoj dalšiho automobilu, uržal do roku 1992. vačšinu času sa vyrábal s malý dvojtaktným dvojvalcom.Trabant-symbol pádu železnej opony.jpg
V jednoduchosti je krása. Trabant je obalený bakelitovými dielmi ktoré nehrdzavejú. Pod nimi je na dobu vývoja moderná samonosná karoséria zo železa. Pod kapotou je spolahlivý dvojtaktný dvojvalec o výkone najviac 26 koní. Predný náhon. Štyri miestna sedenie. Nádrž nad motorom takže benzín steká do karburátora samospádom, takže nieje treba benzínovú pumpu. Taktiež nieje treba zámok viečka nádrže kedže je pod kapotou. Auto nemá ventily, nemá rozvody, nemá elektrický ventilátor chladiča. Nemá ani len chladič lebo motor je chladený vzduchom, takže má okolo seba rebrovanie ktoré ochladzuje ventilátor pripojený remeňom na remenicu motora. Všetko je jednoduché a lacné. Geniálne. Autíčko je vo svojej primitívnosti neskonale dobre urobené. Všetko si majiteľ dokáže urobiť svojpomocne. Motor ste schopný vybrať za hodinu a poslať ho na generálku tak že ho ponesiete v batohu. Takže poučenie znie – kupujte trabanty, je to kus histórie ale aj geniálnej techniky.