Prakticky aj človek, ktorý sa zdravým stravovaním a diétami zaoberá len zbežne, už s najväčšou pravdepodobnosťou počul o bielkovinovej diéte, inak známej aj ako proteínovej, ktorá minimalizuje príjem cukrov a sacharidov.

O takomto stravovaní ste museli počuť z dôvodu jeho už niekoľkoročnej popularity. Nie je to totiž typ diéty, ktorý je len dočasným trendom. Môžeme povedať, že proteínová diéta je overená a ak človek vie ako na ňu, dokáže mu priniesť rýchle účinky. A to najmä z hľadiska rýchleho a účinného spaľovania tukových zásob.

modrý tanier, spaľovanie tukov

Bielkoviny pri chudnutí zohrávajú dôležitú úlohu. Udržiavajú vo veľmi dobrej kondícii vaše svalstvo a zároveň pomáhajú k zdravému metabolizmu. Je to proces, ktorý je pre účinné chudnutie neodmysliteľný.

Ak sa chcete zbaviť primárne tukov, udržať si svalovú hmotnou a byť zároveň v kondícii, potom je proteínové stravovanie tou správnou cestou. Aby sa však tuky spálili rýchlejšie a v prípade, ak potrebujete rýchlo zhodiť viac kilogramov, v takom prípade je vhodné vsadiť konkrétne na prísnejšiu nízkosacharidovú diétu či takzvanú ketodiet https://www.prodietix.sk/o-proteinovej-diete.

bielkovinové jedlo

Ketónová diéta má za úlohu nastaviť telo do ketózy, čo je stav, ktorý sa dá dosiahnuť už po 2 – 3 dňoch od začatia tohto špeciálneho stravovania, ktoré pritom nemusí byť výraznejšie obmedzené.

  • V prípade záujmu si môžete nechať zostaviť špeciálny jedálniček, upravené dobroty, ktoré však majú znížený obsah sacharidov a naopak zvýšenú hodnotu bielkovín, resp. proteínov.

Vaše telo si už po pár dňoch (2 – 3 dni) zvykne na to, že sa v ňom znížia zásoby cukrov, resp. sacharidov. V takomto prípade vsadí na „záložný plán“ a energiu bude čerpať z tukových zásob, ktoré tým pádom bude účinnejšie spaľovať. Za hlavný zdroj energie si tak zvolí uložené tuky.

Princíp konkrétneho stravovania je založený na primárnom cieli, efektívnom odbúravaní  nahromadených tukov.